Salam Pertemuan Buat Semua Seintim Hubungan Seerat Ukhwah Menyemai Kasih Mesra Diantara Kita Moga Mendapat Rahmat Yang Esa







Saturday, August 21, 2010
Setelah 1 per 3 Ramadan

Tajuk best je kan.. sedar2 dah masuk separa kedua bulan Ramadan. ini bermakna lebih kurang lg 20 hari kita akan menyambut Syawal.

Apa yg telah aku lakukan. Ibadat semakin bertambah kah? Malas makin kurangkah? Hanya aku ada jawapan itu. Hehe. Hari ini Jumaar malam Sabtu. Seperti kebiasaan. Aku menunggu hingga jam 2 pagi supaya dapat aku uruskan makan sahur untuk semua kadet2 PALAPES UDARA UIAM. Kalau diorang tak kenyang. Aku plak nak kena menjawab. Alahai, tanggungjawab namanya.

Kekadang aku rasa inilah namanya peranan dan tanggungjawab yang harus dipikul setelah amanah yang diberikan. Aku tak mintak apa2 jawatan pun. Tetapi apabila sudah diberikan amanah itu. Aku harus laksanakan dengan hati yang sabar dan tenang. Kekadang naik marah jugak dgn budak2 junior ni.. Aku ckp sekali tak jalan. Nak kena ckp 3 4 kali. dlm kepala aku dok sebut. Diorang ni junior lagi. Aku kena didik mereka. Dan sebab itu bila aku rasa aku patut tegur. Aku akan tegur, biar diorang naik menyampah dengan aku. Asalkan mereka tahu apa yang aku nak dari mereka.. Haha.

Lagi lebih kurang 20 minit lg dah nak pukul 2 pagi. Itu bermakna aku kena kejutkan mereka tidur. Remind mereka supaya tidak terlepas urusan aku. Aku tahu budak2 ni bukan suka nak buat kerja. Tp apa boleh buat. Tugas la namakan. Kalau nak aku jugak yg kena marah dgn Jurulatih. dan aku jugak yang akan letih. Hehe.

Apa lg nak citer ni.. erm.. kasut dah kilat, baju dan kemas. katil belum kemas lagi. Baju ada banyak lg tak basuh.. Huh.. Penat. Padahal bukan aku buat apa pon. Dok buang masa je hari2.. Patutnya masa ni kena buat kerja skolah. Tp asyik aku dok tangguh. Mmg tak penah siap la kan..

Hifzaili.. bila kamu nak siapkan kerja kamu itu?
Haha..

Soalan yang selalu aku tanya pada diriku...

Okay lah.. Nanti aku coret lg.. Nak kemas katil kejap..


Posted at 01:32 am by hifzaili

MLJ
August 26, 2010   08:40 AM PDT
 
Orang bg tanggungjawab sbb orang percaya dgn kebolehan & keupayaan kita. org tau kemampuan kita. jalankan amanah & tanggungjawab yg org bagi tu dgn ikhlas. insya Allah everything will be fine.
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry
   

<< August 2010 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Muhammad Hifzaili
Muhammad Hifzaili
Create Your Badge
Link Cyber Komuniti

VirtualFriends
Friendster
Facebook
Hotmail
Ukhwah.com

Blogger..

Ena
Salman
Dayana
Irfan Khairi
Afdlin Shauki
Hans Isaac
Ako Mustafa
Patrick Teoh

Pengajian Dan Pembelajaran

IIUM
Cosmopoint
Universiti Tenaga Nasional
Penang Free School

Perniagaan
$6.00 Welcome Survey After Free Registration!
Creative Network International
Exabytes - Your Excellent Hosting Partner!

Politik

Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu
Parti KeADILan Rakyat Malaysia
Parti Islam Se Malaysia
Parti Tindakan Demokratik
Lim Kit Siang
Parti Sosialis Malaysia

Free JavaScripts provided
by The JavaScript Source


My Websites

Free JavaScripts provided
by The JavaScript Source

Hit Counter
Netflixs

If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed